Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Over werkplekleren in het algemeen en over de factoren die werkplekleren beïnvloeden is veel bekend, maar de kennis hierover wordt vaak gefragmenteerd verspreid. In dit werk worden niet alleen recente inzichten bijeengebracht, maar het boek biedt ook handreikingen voor het opzetten, uitvoeren en evalueren van projecten werkplekleren. Centraal staan de opgedane inzichten in de activiteiten die worden uitgevoerd op het terrein van werkplekleren. Eerst wordt ingegaan op de achtergrond van werkplekleren: opvattingen, visies en configuraties. Vervolgens komen het ontwerp en de ontwikkeling van werkplekleren aan de orde. Daarna is er aandacht voor vormen van publieke private samenwerking bij het opzetten en uitvoeren van werkplekleren, en voor de ervaringen bij het opzetten en uitvoeren van samenwerkings projecten tussen kennisinstellingen en arbeidsorganisaties. Tot slot biedt het boek inzicht in de veranderende rollen en taken van docenten, mentoren en werkbegeleiders die bij werkplekleren betrokken zijn.In dit boek worden de hiervoor genoemde onderwerpen op een overzichtelijke manier gepresenteerd. Daarbij wordt onder andere gebruikgemaakt van de ervaringen en inzichten die de afgelopen jaren zijn opgedaan, respectievelijk verworven bij het opzetten en uitvoeren van projecten op het gebied van werkplekleren bij de Hogeschool Rotterdam
didactische werkvormen --- Didactics --- didactiek --- werkplekleren --- Werkplekleren --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Duaal onderwijs --- Stages --- Onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs --- Leren --- Reflectie --- Zelfsturing --- 472.7 --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- De onderwijzer en zijn opleiding --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Beroepsopleiding --- Stage --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Taalonderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces)
Choose an application
Aan de slag! is een uitgebreide handreiking voor het maken van goede opdrachten voor beroepsopleidingen. De opdrahten sluiten aan bij het leerlijnenmodel. De volgende leerlijnen komen aan bod : de stageleerlijn, de integrale leerlijn, de conceptuele leerlijn, de vaardighedenleerlijn en de studieloopbaanbegeleiding (regieleerlijn)
beroepsopleiding --- beoordeling --- evaluatie (onderwijs) --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- #KVHB:Beroepsopleiding --- #KVHB:Competentiegericht onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Stage --- 482 --- beroepsonderwijs --- beroepsopleidingen --- didactiek --- leerlijnen --- secundair onderwijs --- 378.1 --- 489.4 --- competenties --- leerprocessen --- stage --- stagebegeleiding --- vaardigheid --- 489.4 )* Didactiek hoger onderwijs --- competentiegericht leren --- didactiek hoger onderwijs --- opdrachten --- projectonderwijs --- Beroepsonderwijs; didactiek --- Leerprocessen --- competenties (beroepsbekwaamheid) --- evaluatie --- leermethoden --- stage (praktijkleren) --- studentenbegeleiding --- vaardigheidstraining --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- PHL-Healthcare 12 --- onderwijspraktijk --- stageconcept --- vaardigheidsonderwijs --- Beroepsopleidingen --- Beroepssecundair onderwijs --- Didactische werkvormen --- Leerlijnen --- Secundair onderwijs --- 484.21 --- assessment --- coaching --- didactische werkvormen --- didactisch proces --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- supervisie --- Beroepsopleiding --- Didactische werkvorm --- Leerlijn
Choose an application
73 p.
Teacher education. Teacher's profession --- beroepsopleiding --- Didactic strategies --- Personnel management --- werkplekleren --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Groepstrainingen --- Communicatieve vaardigheden --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Formation Opleiding --- Formateurs Opleiders --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Groepstraining
Choose an application
Het Steunpunt Werk is een kenniscentrum dat expertise opbouwt en ter beschikking stelt over de thema's werk, arbeidsmarkt en sociale economie. Dit tijdschrift is een naslagwerk voor iedereen die vanuit professionele hoek geïnteresseerd is in het reilen en zeilen op de arbeidsmarkt. Het uiteenlopende aanbod van kwalitatief hoogstaande artikelen, gekoppeld aan een vlotte leesbaarheid, bezorgt Over.Werk een lezerspubliek uit diverse hoeken: onderzoekers zowel aan universiteiten als aan studiecentra, sociale en socioculturele organisaties, beleidsmedewerkers op alle niveaus, lesgevers en cursisten, personeelsdirecties, CLB's, HRM-verantwoordelijken... Vanaf 2021 is Over.Werk een digitaal, open access tijdschrift.
HW_HRM --- #ANTIL9905 --- #TS:WBIB --- 05 --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- #A9405A --- #ANTI95 --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- #A0003A --- 301.188.1 --- 331.6 --- Nederland --- België --- 658.3 --- Arbeid --- Tewerkstellingspolitiek (werkgelegenheidsbeleid, werkloosheid, bestrijding) --- arbeidsmarkt --- arbeidsvoorwaarden --- beroepsopleiding --- tewerkstellingspolitiek --- Vlaanderen --- periodieken - tijdschriften --- Sociologie van het beroep --- Arbeidsmarkt --- Personeelsbeleid --- 331.1 --- 493.8 --- Sociology of work --- Sociology of occupations --- Labour market --- Personnel management --- werkgelegenheidsbeleid --- tewerkstelling --- beroepsvervolmaking --- arbeid --- Flanders --- Arbeidsbemiddeling --- VDAB --- Sociale wetenschappen
Choose an application
89046528198
bedrijfsopleidingen --- Personnel management --- competenties --- Bijscholingen en opleidingen --- Competentiemanagement --- Personeelsmanagement --- 097 Personeelsbeleid --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Développement des ressources humaines Human resource development --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation du personnel Opleiding van het personeel --- Formation professionnelle Beroepsopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- 658.386 --- Personeelsbeleid (personeelsmanagement, personeelswerk) --- human resources management --- personeelsbeleid --- arbeid, motivatie --- S20100312.JPG --- competentieontwikkeling --- opleiding in organisaties --- organisatieontwikkeling --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- 658.37 --- 65.012.3 --- Professionalisering
Choose an application
Wat zijn de beroepsuitwegen en tewerkstellingskansen van een afgestudeerde bachelor office management? Hoe zit het met de verloning? Waarom is het een knelpuntberoep? Welke competenties en taken vindt het beroepenveld de belangrijkste? Welke afstudeerrichting biedt het meeste perspectief? Hoe speel ik in het opleidingsprogramma in op wat de arbeidsmarkt vraagt? Welke werk- en evaluatievormen gebruik ik hiervoor? Deze en nog veel meer vragen worden beantwoord in Competent van schoolbank naar werkvloer, het eerste boek in Vlaanderen dat de werelden van 'onderwijs' en 'werk' daadwerkelijk dichter bij elkaar brengt voor administratieve beroepen. INHOUD 1. Inleiding 2. Methodologie 3. Omgevingsanalyse: onderwijs - werk 4. Van competenties naar beroepsproducten 5. Van beroepsproducten naar leeropdrachten 6. Algemeen besluit en aanbevelingen 7. Lijst afkortingen 8. Bibliografie 9. Bijlagen
didactiek --- competenties --- leeropdrachten --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs --- Studievaardigheden --- office management --- hoger onderwijs --- management assistant --- 005.91 --- beroepsopleiding --- werkgelegenheid --- 489.1 ) Studiegidsen hoger onderwijs --- bachelor --- office managment --- studiegidsen --- studievoorlichting --- 489.4 --- E080576.jpg --- Niet-universitair hoger onderwijs --- Onderwijs en arbeidsmarkt --- administratief management --- office management. --- hoger onderwijs. --- Office management. --- Hoger onderwijs. --- Management --- Study and teaching --- Flanders (Belgium) --- Banks and banking --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 10 --- competentiegericht onderwijs --- Office management --- Secretariaatsbeheer
Choose an application
In dit handboek staan didactische werkvormen centraal. Iedere les staan docenten voor de vraag welke werkvormen zij zullen inzetten. Daarbij moet de gekozen werkvorm niet alleen aansluiten bij het onderwerp, maar ook recht doen aan de verschillen tussen leerlingen. Hiertoe staat hun een grote diversiteit aan werkvormen ter beschikking. Het boek biedt daarvan een overzicht en legt het verband met de theorie. In het eerste deel vind je de nodige achtergrondinformatie. Zo komt de relatie tussen didactische werkvormen en pedagogisch handelen aan bod, en wordt besproken welke werkvormen op welk moment het beste kunnen worden ingezet. Deel twee geeft vervolgens een uitputtend overzicht van de verschillende soorten didactische werkvormen. Deze worden stuk voor stuk beschreven en toegelicht, waarbij telkens zowel de sterke als de zwakke kanten van de betreffende werkvorm worden benoemd. Ten slotte vat een alfabetisch overzicht de belangrijkste eigenschappen van de besproken werkvormen nog eens samen
#PBIB:+SLO 220.91 --- #KVHB:Didactiek --- 454.21 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Instructie --- Leerprocessen --- didactiek --- didactisch materiaal --- leerprocessen --- onderwijskunde --- 474.21 --- Basisonderwijs --- Didactiek (didactische werkvormen) --- Differentiatie --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- differentiatie --- discussievormen --- instructievormen --- interactievormen --- opdrachtvormen --- samenwerkend leren --- samenwerkingsvormen --- spelvormen --- 061479.jpg --- Didactiek: werkvormen --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- 371.3 --- Onderwijs 37 --- Onderwijspersoneel 371.12 --- Beroepsopleiding 377 --- Organisatie 658.014 --- Onderwijs --- Werkvormen --- #FARO gidsen_gidsvaardigheden --- werkvormen --- Didactiek. --- Differentiatie. --- differentiële opvoeding --- Didactic strategies --- Werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Muziekpedagogie
Choose an application
I. Werkplekleren als leren van en met elkaar - II. Waarom, wanneer en hoe leren medewerkers op de werkplek - III. Werkplekleren versterken - IV. Stimuleren van leernetwerken voor kenniswerkers - V. Beleid maakt van de werkplek een krachtige leerplek
planning werkvloer --- bedrijfsopleidingen --- Personnel management --- Bedrijfsopleiding 331.36 --- Teamwerk 658.387.4 --- Aansluiting onderwijs - arbeidsmarkt 371:331 --- Academic collection --- #SBIB:316.334.2A86 --- 658.386 --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Réseaux Netwerken --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Personeelsmanagement --- 374.2 --- Beroepsvervolmaking (bijscholing) --- Personeelsbeleid --- Human Resource Management (HRM) --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Organisatie en management: algemeen (management) --- human resources management --- managementopleidingen --- personeelsbeleid --- Leren --- S2007477.JPG --- lerende organisatie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- 658.37 --- Personeelsmanagement --- Management --- Lerende organisaties --- Bijscholingen en opleidingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Réseaux Netwerken --- Professionalisering --- Lerende organisatie
Choose an application
Tussen het hoger onderwijs in de BaMa-structuur en het secundair onderwijs ontbreekt een schakel in de onderwijsstructuur, namelijk een onderwijsaanbod voor mensen die vanuit het secundair onderwijs niet of niet onmiddellijk kiezen voor hoger onderwijs in de BaMa-structuur. In dit grensgebied bestaat nu al een aanbod in het volwassenenonderwijs en in het secundair onderwijs. Maar de plaats van deze opleidingen is onvoldoende duidelijk en het aanbod zelf onvoldoende uitgebreid om van een samenhangend aanbod op dit niveau te kunnen spreken. Dit boek opent het debat. (Bron: www.maklu.be)
onderwijsbeleid --- School management --- onderwijsonderzoek --- onderwijsvernieuwing --- Flanders --- 713 Beroepsopleiding en beroepsomscholing --- 780 Hoger onderwijs --- Bouw 69 --- Hoger onderwijs 378 --- Onderwijs 37 --- Technisch onderwijs / beroepsonderwijs 378:662 --- hoger onderwijs --- overgang secundair-hoger onderwijs --- 489.32 --- 489.51 --- Deeltijds leren --- HBO --- Onderwijs voor sociale promotie --- Overgang secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Tertiair onderwijs --- deeltijds onderwijs --- hoger onderwijs sociale promotie --- tertiair onderwijs --- volwassenenvorming --- Beroepsonderwijs --- Secundair onderwijs --- 489.1 --- hoger onderwijs (gez) --- 489.12 --- Hoger beroepsonderwijs --- 101156.jpg --- België (Politiek, wetgeving en organisatie, hoger onderwijs) --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs-hoger onderwijs --- Overgangsproblematiek secundair onderwijs - hoger onderwijs --- Hoger onderwijs --- België --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Hoger Onderwijs --- Lerarenopleiding --- Vlaanderen --- algemeen --- Vlaanderen. --- algemeen. --- Postsecondary education --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- Adult education --- Hoger beroepsonderwijs 5 (Vlaanderen)
Choose an application
Zowat alle organisaties, zowel in de profit als in de social profit, opereren in een veranderende, turbulente omgeving. Staande blijven is een kwestie van het produceren en aanbieden van kwaliteitsvolle goederen en diensten, die in grote mate kennisintensief zijn. Medewerkers zijn dan ook "kenniswerkers" aan wie steeds meer en hogere eisen qua competenties en blijvende ontwikkeling worden gesteld. Hen aantrekken en vooral hen goed inzetten en houden, vereist dat werkend leren en lerend werken dagelijks hand in hand gaan. Dat op een geïntegreerde wijze tot stand brengen in een hedendaagse organisatie is de uitdaging van een strategisch ingebed leer- en VTO-beleid - Vorming, Training, Opleiding. Werk maken van leren biedt een visie en aanpak voor het voeren van een strategisch leer-en VTO-beleid. Zo komen onder meer aan bod: competentie- en talentmanagement, kennismanagement, redenen om te investeren in VTO, duurzame leerpatronen, VTO-beleidsplannen voor organisaties en medewerkers, optimalisering van opleidingen en het bevorderen van werkplekleren. Het boek is een praktische gids voor wie betrokken is bij het beleid van leren en VTO in organisaties: o.a. directies, VTO-coördinatoren, personeelsverantwoordelijken en opleidingsmanagers. Het biedt een leidraad voor het opstarten en verder optimaliseren van het leren binnen de eigen organisatie. Daarbij combineert het een wetenschappelijk onderbouwde benadering met een grote vertrouwdheid met de dagelijkse praktijk.
Competentiemanagement. --- VTO-beleid (Vorming Training Opleiding) --- Personnel management --- kennismanagement --- talentmanagement --- Planning (firm) --- Adult education. Lifelong learning --- organisatiestrategieën --- Didactic strategies --- competentiemanagement --- 65.012 --- #SBIB:316.334.1O350 --- #SBIB:316.334.2A86 --- Formation Opleiding --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Gestion des connaissances Kennisbeheer --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Talentmanagement --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Bedrijfsopleidingen --- #KVHB:Competentiemanagement --- #KVHB:Personeelsbeleid --- 367.2 --- 450.7 --- Competentiegericht onderwijs --- Leren --- Personeelsbeleid --- Professionalisering --- Training --- Werkplekleren --- competenties --- werkplekleren --- Levenslang leren --- 366.4 --- Competentiemanagement --- Kennismanagement --- Management strategie organisatie kennis leren --- 65.012 Methods --- Methods --- Onderwijs en economie --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Opleiding en bijscholing --- Management ; algemeen --- PHL-Central Office 12 --- levenslang leren --- vorming --- Opleidingen --- Personeelsmanagement --- Talentontwikkeling --- Volwassenen --- Gestion des compétences Competentiemanagement --- Opleiding --- Volwassene --- Arbeidsmarkt
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|